Föräldrargrupp.

Igår var det föräldrargrupp igen, för näst sista gången. Vi har fått veta mycket vettigt och nu känns inte allt lika farligt längre. Har varit riktigt skönt att inte behövt känna att man frågar "dumma" frågor, dom andra i gruppen ställer ju lika "dumma", sådana frågor som andra kanske tar för givet att alla kan. Det är en jättebra barnmorska, en nyutbildad, vi har fått. Hon blir verkligen en del av gruppen istället för "läraren" och det känns tråkigt att nästa gång är sista.
Jag har i alla fall börjat förstå att jag har en bebis i min mage, helt overkligt, och att den ska ut därifrån också. Tja, den dagen den... smärtan. Det är lika bra att bara ta en sak i taget. Innan dess ska vi åka på ett till ultraljud och sen åka och hämta vagnen i slutet av juni, som jag längtar! 2 månader kvar tills dess och 3 månader kvar tills bf-datumet! Jag har alltså varit gravid i prick ett halvår! Mamma mia.

Idag är det valborg och jag och Rickard ska faktiskt bara vara hemma! Om han inte kommer på att göra någonting nu då.. Just nu är han hos Henke och fixar och donar.
Ska faktiskt bli skönt att bara vara hemma och mysa med god mat och någon bra film. Kanske går vi ner till brasan också, om vi orkar. Brukar ju inte dirket vara sååå roligt där nere.

Maria kom hem från Thailand för några dagar sen också och hade med sig en tröja till Bosse och en lampa till oss, jättefina! Kort kommer sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0