irriterande.

En kommentar jag får allt för ofta är "Åh vilka vackra bilder du har tagit! Du måste ha en bra kamera"
Visst, jag har en helt hyffsad kamera, och även om den gör sin del, typ, tar kortet, så gör den långt ifrån allt. Det krävs otroligt mycket för att det ska bli en bra bild. Komposition, bländare, exponering, redigering etc etc. Det får man göra manuellt, det gör inte kameran åt en (inte om man vet hur man vill ha en bild i alla fall.) och det är irriterande att folk tror att bara för att man har en bra kamera så, vips, får man värsta superbilderna! Vet man inte hur man ska göra med en systemkamera får man lika bra bilder som man får av en kompaktkamera.

Kommentarer
Postat av: stina

verkligen!

instämmer :)



förresten var nog det mörkare bilden som header bättre enligt mitt tycke :)

2009-12-16 @ 09:33:17
URL: http://psychololita.blogg.se/
Postat av: Lina

Näheee jag som trodde att kameran gjorde allt det där :P Vilka puckon det finns!

2009-12-16 @ 21:46:32
URL: http://ivabell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0