say whaaaat?!

Idag har jag varit på försäkringskassan för idag fick jag ett papper från min gamla chef i haninge som jag behövde för att kunna sätta hur mycket pengar jag ska få i föräldrarpenning. Jag trodde att jag skulle få lägsta, 180 kr om dagen, för jag trodde man behövde ha jobbat mer än vad jag har gjort, men icke! Nu ska jag få 453 kr om dagen! Halleluja! Plus att jag nu ska få en massa pengar för tiden vi låg på sjukan, jag får anmäla det som vård av barn istället för sjukersättning pga strul med arbetsförmedlingen. Så nu är jag på bra humör!
Nu kan jag och Rickard gå på bio nästa vecka utan att oroa oss! Och så ska min mor få sitta barnvakt. Undra hur mycket jag kommer längta hem? Hehe.

Kommentarer
Postat av: Lina

Ska ni REDAN gå på bio och ha barnvakt?! Oj, det va tufft. Det skulle jag adrig klara. Jag kommer sitta fastklistrad vid våran bebis dag som natt :p

2009-08-01 @ 11:06:18
URL: http://ivabell.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh vad härligt att få lite mer pengar än du räknat. :) Ja, vad mysigt för er att komma iväg en sväng bara ni, även om ni kommer längta hem =)

Måste komma o hälsa på nån dag o se lill tjejen.

Kram Jessica

2009-08-02 @ 14:37:54
Postat av: Maria

du får berätta sen om bion va bra, om jag ska försöka tvinga med mig Jimmy på bio :P Hoppas att ni hade de trevligt istan också :)

Och några lediga timmar är ni värda. För hur många är de som får ett för tidigt fött barn som man MÅSTE vaka över dygnet runt och vara orolig över hela tiden, köra fram och tillbaka mellan sjukhuset och sitta på helspänn för att se om hon har gått upp i vikt eller inte?! De har ju ni gjort i två månaders tid så lite ledigt är nog bra för er!

2009-08-02 @ 15:43:35
Postat av: Lina

jajo, fast jag tror inte att det spelar så jätte stor roll om man får ett för tidigt fött barn eller inte, man oroar sig nog precis lika mycket i början ändå. Maria verkar inte tro att ni vet vad ni har gjort det senaste månaderna, eller är kommentaren ricktad till mig? ;p

JAG skulle/kommer inte lämna mitt barn när de bara är några månader iaf. Men det är ju jag det. Alla är ju olika och tur är väl det.

Ammar du inte förresten?

2009-08-02 @ 16:21:44
URL: http://ivabell.blogg.se/
Postat av: ida

vad skönt för er!!!

ha det så underbart på bion!

lillan klarar sig fin fint hos mormor!

2009-08-03 @ 19:31:20
URL: http://mittlillalivochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0