Buss och dålig penga-situation.

Jag hatar att åka buss, det är bland det värsta jag vet (efter mord, våldtäckt och otrohet), men idag var det riktigt skönt att åka buss hem efter jobbet! Och så är den gratis, det gör ju inte saken sämre!
Det finns så mycket att titta på när man åker buss, man kan koncentrera sig på något och följa det med blicken tills man inte ser det längre! Idag upptäckte jag husen i Näs, dom första man ser när man kommer till näs när man åker från Kolbäck, och fy fasiken va fula (många av dom) är! Många som har massa skit bredvid den lilla "altanen" vid dörren och färgerna på vissa av husen är ju gräsliga! Typ, mintgrön?!
Men i alla fall, när man har åkt en bit till så kommer det ett jättefint hus! Ett stort vitt med vinröda knutar.. Helt lovely! Sånt hus vill jag ha när vi ska flytta till hus, om typ 10 år (alltså kommer jag ha ändrat mig trettontusen gånger innan vi flyttar)! Fast jag vet ju inte hur det ser ut innuti men utanpå är den nästan så jag dör!

Jaja, nog om hus nu, vill bara gratta Ante och Lina till deras nya (jätte gulliga) hus! =)

När jag kom hem hade jag fått ett brev hem (wohoo! Jag får aldrig post!). Men det var inte så kul. Det var från försäkringskassan, jag skulle fått pengar igår, men i brevet stog det att jag visst hade missat att kryssa i en liten liten ruta, så vips, får jag vänta 2 veckor till på pengar! Jippie! You go, 37.50:- kvar på kontot!

Suck... Tur att man jobbar nu i alla fall, kan man ändå inte göra av med pengarna.

Just ja! När jag åkte bussen hem såg jag också att dom håller på och välter träd i skogen i lustigkulla?! Dom tar ju bort träd överallt i Hallsta nu! Hmpf!

Hejdå!

Kommentarer
Postat av: stina

ja jag tycker synd om mina killar nu... :(



haha hå, älska att vara fattig... NOT!

2009-03-04 @ 18:06:56
URL: http://psychololita.blogg.se/
Postat av: Lina

Tackar så mycket! :)

2009-03-08 @ 14:45:07
URL: http://ivabell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0