Tröttsamt.

Idag är jag trött, jättetrött! Har sovit några timmar på soffan efter jobbet.
Stog i disken på jobbet, det var hur lungt som helst så jag hann t.om sitta ner en stund! Skönt.

När jag kom hem hade jag fått post, från försäkringskassan igen. Och visst hade jag kryssat i FEL ruta på pappret så nu får jag vänta 2 veckor till på pengar, 37 kr kvar på kontot, here I come! suck..
Fast jag tycker faktiskt inte att det är så mycket mitt fel, eftersom jag aldrig i hela mitt liv fyllt i en sådan lapp gick jag ner till ams för att dom skulle hjälpa mig och för att dom måste skriva på pappret innan jag kan skicka iväg det. 
Både första och andra gången, andra gången hade jag ju glömt fylla i någon ruta alls, så när jag kom ner dit fyllde jag i en helt ny lapp, med deras "hjälp", och sa tydligt att jag inte vet hur man gör och att jag behöver deras hjälp, hon hjälpte mig med varenda punkt, inklusive "fel-ruta" punkten. Det var hon som sa att jag skulle fylla i den rutan, fel ruta.
Så, när jag kom hem blev jag arg som ett bi, gick med starka steg ner till ams med orden i halsen och när jag kom dit hade dom... stängt... så klart, då kom jag på att det är torsdag och att dom öppnar imorgon igen, så då får jag ta nya krafter efter jobbet och gå dit och skälla på dom.

Rickard var också på "arbetsintervju" idag, fick veta att han fick praktikplats där och att han börjar på måndag! Kul för han, fast det blir väl ungefär samma lika som förra praktikplatsen han hade, han blir utnyttjad för sina kunskaper, när tiden är ute säger dom att han inte får något jobb, allt för att tjäna pengar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0