asiatiska kycklingspett

Här får ni intresserade ett recept på asiatiska kycklingspett, i bilder, som jag gjorde här om dagen!


Börja med att steka ganska små kycklingbitar, några minuter på varje sida.



Lägg kycklinbitarna på en tallrik för att svalna
.



Medans du väntar på att dom ska svalna gör du glazen,
1 msk smält smör
1msk chilisås
1 msk sesamfrön




Du kan också göra såsen medans kyckligen kallnar.
2 dl créme fraiche
2 msk koncentrerad apelsinjuice
Lite salt




Trä på kyckligen på grillpinnar
Pensla på glazen och in i ugnen i 10 minuter!
Till hade jag klyftpotatis.
Klart!

Kommentarer
Postat av: Lina

Men MUMS va gott det där såg ut! Det lär jag testa :) Fantasin är ju typ den sämsta här när det kommer till att komma på maträtter så lite nya recept tackar man ju för!

2009-09-22 @ 20:11:43
URL: http://ivabell.blogg.se/
Postat av: Maria

De där får du bjuda mig på nån gång ;P

2009-09-23 @ 09:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0