åhåh.


Gårdagen var bra, jag åkte till mamma i köping och blev bjuden på hemmapizza, Rickard var dock magsjuk (!) och stannade hemma.
Eftersom han var magsjuk kunde han inte äta någonting under dagen och fick därför ett stort krampanfall på kvällen. Jag blev livrädd och ringde 112, ambulansen kom efter kanske en kvart, fast det kändes som 3 år. Dom stack han i armen och körde sen iväg med han till akuten, ja, västerås trodde ju jag då, så jag fick skjuts dit, men så visade det sig att dom kört till köping. Så för mig blev det en lång resa!

Jag kom fram tillslut och då mådde han bra, var precis som vanligt, jag var dödstrött och klockan var runt halv 11. Och så väntade vi. Och väntade. Och väntade. Halv 1 kom en doktor in och frågade en massa och allt det där, sen sa han att Rickard skulle göra iordning sig för att få gå till en annan avd.
Vi satt och väntade lite längre och vips så fick han ett till krampanfall, jag tryckte på larmknappen och försökte hålla i hans huvud så han inte skulle åka med det föra ner i golvet. Det tog aplång tid för sköterskan att komma och jag tryckte och tryckte på den där förbannade knappen, senare visade det sig att dom glömt ändra om signalen till "akut"-signal så det var bara en vanlig signal.. Men men, dom kom ju till slut i alla fall. Kramperna gick över precis när dom kom in med stesoliden.

Jag åkte i alla fall hem när dom flyttade han till den avdeling han ligger på nu. Kom hem halv 3 och sen ville Junie upp halv 7 så ikväll blir det en tidig kväll!

Han fick inte komma hem idag pga magsjukan, dom vill ha han kvar i alla fall tills imorgon och se så han inte kräks något mer. Nu mår han bra i alla fall, sa han!

Kommentarer
Postat av: anu

krya på hälsningar till rickard! hoppas han får komma hem snart! o att ni andra slipper magsjukan! kram

2010-02-14 @ 20:18:20
Postat av: stina

usch, kan inte tänka mig hur jobbigt det måste vart för er! hoppas det styr upp sig snart, kram

2010-02-14 @ 21:37:13
URL: http://psychololita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0