Rymden.

Nu hade jag tänkt att jag skulle vara lite djup, hoppas att jag kan skriva det bättre än när jag försökte förklara för Rickard vad jag menar och tycker.

Det här med rymden.. Jag tycker det är konstigt att (om) det bara finns liv som oss, människor, på jorden. Det finns så många andra planeter men bara jorden som har människor? Förstår ni? Någon annan planet måste ju ha något liv, kanske inte just människor men kanske, rymdvarelser? Något som liknar människor? Något liv måste det ju finnas. Fast då kanske dom ligger på dinousarie-tiden, eller så ligger dom långt före oss och har såna där luft-bilar som åker i rör och grejer.

Och hur kan rymden vara oändlig? Hur kan det aldrig bli ett stopp? Det funkar ju inte att man bara kan åka huuur långt som helst, och vem har kommit på det egentligen? Är det någon som har provat?

Och hur gräset kan vara grönt tänker jag inte ta upp för det kom Elsa med någon förklarning till för några år sedan, men kemi är inte min starka sida så jag lade den förklarningen åt sidan då jag aldrig skulle komma ihåg den! =)

Och hur himlen kan vara blå kan ju bara ha något med solen att göra, eftersom det blir mycket mörkare, nästan som i rymden (!) när solen går ner. Solen måste alltså vara som den vita färgen som blandas med blått (jag pratar akvarell)!

Nu lägger jag ner! =)

Kommentarer
Postat av: Ronja

Hallå, jag svarade på det du skrev till mig, här i din blogg, men det syns inte. Har det inte kommit fram? :s

2009-01-16 @ 11:15:32
URL: http://ronjahonkala.blogg.se/
Postat av: Ronja

Men då! Då skriver jag ett nytt svar. :P

Here it goes:



Nej, man kan ju inte välja och vraka när man inte är miljonär.

På Zakynthos bor det några som Tors föräldrar känner, och dem hyr ut små hus. Vi ska hyra ett sådant. Det är lite mer som "på landet", där dem odlar vindruvor och oliver och så. Inte så många turister. Det är skönt. Jag vill inte bo på ett hotell och trängas med barnfamiljer, som bara käkar på McDonalds och ligger som packade sillar vid poolen. Man vill ju uppleva något nytt. :)

Jovars, med mig är det också bra! Lite ont i huvudet just nu, men annars fint. :)

Hur är det nu egentligen, bor ni i Hallsta eller? Jag hänger så inte med i svängarna.

2009-01-16 @ 13:17:47
URL: http://ronjahonkala.blogg.se/
Postat av: Ronja (igen!)

Och förresten! Tänk inte för mycket på det där med rymden, då kommer din hjärna att explodera! Jag lovar, sen rinner den ut genom öronen, och Rikard står där med en hjärndöd mamasita. Det går inte för sig.

Rymden, och döden, ska man akta sig för att glida in på. :P

2009-01-16 @ 14:01:21
URL: http://ronjahonkala.blogg.se/
Postat av: elsa

haha, men erika, det har ju med klorofyll att göra! och for the record har du inte nämnt ett knyst till mig om någon bebbe! SKÄMS! blir det dop vill jag bli bjuden. GRATTIS som fan och PUSS!

2009-01-22 @ 21:18:37
URL: http://elsimon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0