Surprise!

Imorse fick Rickard ett samtal, ett bra samtal från akademiska i uppsala! Dom sa att dom hade fått en avbokning och frågade om han kunde komma dit idag för att bli inlagd med elektroder på huvudet i en vecka. Äntligen! Så vi stressade oss dit, jag och älsklingen. Solen gassade hela vägen och AC'n fungerade inte, en riktig höjdare!

När vi kom dit i alla fall fick han mat, sen fick han ett rum med säng, dator, handfat, tv och massa pussel. Och 2 kameror, så nu kan han leka att han är i ett "big brother"-rum. Efter det kom det doktor efter doktor och gjorde massa undersökningar, samt satte emla-salva i huvudet på han. Sen fick vi gå ner två trappor där en läkare satte nålar med små trådar innuti på Rickards huvud, sen drogs nålarna bort och trådarna limmades fast, sen satte dom dit kablar på dom där trådarna. Så 23 stycken kablar från huvudet/pannan och 2 stycken kablar från varje kind går till en dator som ska visa när han får anfall och registrera dom.
Han får inte lämna rummet mer än för att gå på toa. Och han får inte duscha så länge han har dom där grejerna på huvudet.

Jag hoppas jag får komma och hämta honom på fredag, hur ska jag kunna sova helt själv i vår stora säng?

Kommentarer
Postat av: anu

håller tummarna att allt går bra så de får reda på allt =) o du har ju bebisen iaf med dig hela tiden =) sköt om er!

2009-06-01 @ 22:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0