Test!

Jag är inte mycket för sådana här test, men tänkte att det kan ju kanske vara roligt, och jag tycker att DU också ska göra den!

När fick du reda på att du var gravid? Oj, någon gång i noveber tror jag?
Var bebisen planerad? Ja!
Mådde du illa mycket? Ja, mest när jag åkte bil...
Hur blev ditt hår? Det var som vanligt, efteråt tappade jag dock hur mycket som helst!
Hade du mycket halsbränna? Gud, ja!
Vad tyckte du inte om för mat?
Hm, jag tror jag var lika kräsen då som jag är nu.
Vad gillade du för mat?
Kött!
Rökte du? Nej.
När kände du bebisens första sparkar? v 19 har jag för mig.
När började dina förvärkar? v.32
Var du ofta orolig? Ja.
Samlade du på gravidtidningar och böcker? Samlade gjorde jag inte, köpte en då och då!
Sparkade bebisen mycket? Ja, det tycker jag.
När började du läcka bröstmjölk?
Aldrig.
Fick du bristningar? Ja
Hur kommer det sig att du behöll bebisen? Varför blir man gravid från första början?
Blödde du nångång? Ja, v. 7, v. 17 och v. 32
Levde du på som vanligt? Ja.. blev kanske lite mer lat..
Hur gammal va du när du blev gravid? 19
Hur tog dina föräldrar det? Var väl ingen som vågade ta ut glädjen i förskott men det var inga sura miner i alla fall!
Hur tog din partner det?
han blev glad, såklart.
Vart bodde ni? Hallsta
Hur ofta gick du till MVC? Som vanligt.
Vad var ditt sista SF mått? Kommer inte ihåg
Hur många ggr åkte du in till förlossningen?
En
Hur många UL gjorde du? 10+
Hur började din förlossning? Blödning
Hur många timmar tog din förlossning? tja, vet inte riktigt hur man ska räkna..
Födde du vaginalt eller kejsarsnitt? kejsarsnitt
Hur mkt var du öppen när du åkte in? 0cm
Vilken smärtlindring tog du? -
Hade ni förberett BB-Väskan? Nej.
Hur var din partner under förlossningen? Jätteorolig!
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? -
Blev det komplikationer? Ja
Fick du sy? -
Hur var vikt och längd? 2470g och 47 lång
Ögonfärg? Blå
Hårfärg? Blond
Ammade du? Försökte i 7 veckor, fungerade inte.
Ammar du? Nej
Hur gammal är bebisen nu? 7½ månad
Vad tyckte du om förlossningen? Värsta jag gjort i hela mitt liv.
Vill du ha en till? Ja.
Planerar ni en till? Nej
När kommer andra barnet? Sen.
Hur är erat förhållande? Det är bra, svackor finns, men det fungerar fint!
Hur mkt gick du upp under graviditeten? 10 kilo.
Vilken vecka födde du i? Vecka 32


Kommentarer
Postat av: Maria Sipilä

Den snor jag ;D

2010-01-25 @ 22:44:40
URL: http://maariahs.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag har redan snott den här listan av en vän :P Den har spridit sig fort kan jag säga!! Jag tycker sånna här listor är kul :)

2010-01-25 @ 23:40:55
URL: http://mybeautifuldays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0